Mikä on Asiakaspalvelupassi?
Asiakaspalvelupassi® on verkossa suoritettava asiakaspalvelukoulutus, josta saa todistuksen ja Asiakaspalvelupassin.
Asiakaspalvelupassi-koulutus antaa hyvät valmiudet työelämän monipuolisiin asiakaspalvelutehtäviin alasta riippumatta.
Koulutus on suunniteltu niin työelämän juuri aloittaneille kuin kokeneemmillekin konkareille perusasioiden kertaamiseen ja oman roolin kirkastamiseen.


Antaa valmiudet työelämän monipuolisiin asiakaspalvelutehtäviin
Hyvä tapa säännöllisesti varmistaa, että asiakaspalvelun perusteet ovat muistissa
Suunniteltu sopimaan kaikille aloille
Yhdessä asiantuntijoiden kanssa suunnitellut sisällöt. Asiakaspalvelupassi loppukokeen suorittaneille
Suoritetaan verkko-opiskeluna – joustava, vaivaton ja turvallinen (myös pandemian aikana)
Suomalainen, tietoturvallinen oppimisalusta. Opintoihin tarvitaan vain internet-yhteys ja tietokone
Kenelle Asiakaspalvelupassi on tarkoitettu?

Kunnan oma henkilöstö
Haluatteko erottua kuntana, jossa asiakaspalvelu on erinomaista?
Asiakaspalvelu on osa kunnan jokaisen työntekijän päivää. Yhteinen koulutus varmstaa ymmärrystä asiakaspalvelusta ja sen tärkeydestä.
Perusasioiden kertaus lisää motivaatiota – konkarikin saa pysähtyä ja miettiä asiakaspalvelutyötään hieman syvällisemmin. Digikoulutus on helppoa ja kustannustehokasta.

Töitä hakevat nuoret
Asiakaspalvelupassi antaa erinomaiset valmiudet kesätöitä tai ensimmäistä työpaikkaa etsiville nuorille.
Koulutus lisää itsevarmuutta ja rohkeutta asiakaspalvelutyössä ja todistus kurssista parantaa työnsaantimahdollisuuksia.
Digikoulutus sopii hyvin nuorille ja on mainio tapa muistaa vaikka valmistuvia opiskelijoita.

Työnhakijat
Asiakaspalvelupassi on mainio lisäkoulutus uutta työtä etsivälle tai alaa vaihtavalle työnhakijalle.
Asiakaspalvelupassilla hakija erottuu muista, ja hiljattain suoritettu täydennyskoulutus kertoo motivaatiosta ja kehityshalusta.
Verkossa suoritettava koulutus on kätevä ja sopii kiireisen perheellisenkin arkeen.
Padasjoki – matkalla parhaan palvelun kunnaksi
“Haluamme, että Padasjoella on hyvä elää, asua ja yrittää, ja asukaslähtöinen palvelu on meille tärkeää.”
“Neuvova, joustava ja ystävällinen palveluasenne on nostettu osaksi kuntastrategiaan, ja Asiakaspalvelupassi-hanke on osa sitä.”
“Asiakaspalvelupassi oli meille nappivalinta tähän hetkeen – helppo, kustannustehokas ja joustava tapa varmistaa yhteinen kieli ja näkemys asiakaspalvelusta kunnan kaikissa palveluissa.”
Petri Koivula
Kunnanjohtaja
Padasjoki


Joustava, kustannustehokas ja turvallinen verkko-opiskelu

Helppo ja joustava verkko-opiskelu
Koulutus suoritetaan verkko-opiskeluna, jolloin opiskelija voi itse päättää milloin ja missä haluaa opiskella.
Koulutus sisältää kolme verkkokurssia ja lopputestin. Yhteensä aikaa kuluu noin 1-1,5 tuntia.
Kurssi toimii verkkoselaimessa, joten kurssin käymiseen riittää tietokone ja nettiyhteys.

Motivoivaa ja käytännönläheistä sisältöä
Kurssit ovat käytännönläheisiä ja sisältävät case-esimerkkejä, vinkkejä ja harjoituksia, jotka kannustavat pohtimaan omaa roolia ja tapaa toimia asiakaspalvelijana. Osallistava sisältö motivoi opiskeluun.
Sisältöihin voi palata takaisin koska tahansa.

Asiakaspalvelupassi todentaa osaamisen
Lopputestin jälkeen opiskelija saa sähköpostitse kurssitodistuksen ja digitaalisen Asiakaspalvelupassin®.
Tieto passista kannattaa lisätä omaan ansioluotteloon, ja passin voi tulostaa näytettäväksi työnantajalle työhaastattelussa.
Tarjoamme myös raportointipalvelun oman henkilöstön suorituksista yksiköittäin.
Tutustu koulutussisältöön
- Mitä on asiakaspalvelu?
- Ketkä ovat asiakaspalvelijoita?
- Asiakas vaikuttaa isoon kuvaan
- Asiakaspalvelu osana liiketoimintaa
- Yrityksellä on erilaisia asiakkaita
- Mistä syntyy tyytyväinen asiakas?
- Mitä asiakas odottaa?
- Hyvä palvelu muistetaan
- Miksi asiakaspalvelu on tärkeää?
- Onnistunut asiakaspalvelutilanne
- Asiakkaan toiveet ja tarpeet
- Ihminen kaiken ytimessä
- Asiakaspalvelijan ammattitaito
- Millä mielellä teet työtäsi?
- Asiakaspalvelijan ulkoinen olemus
- Palvelulupaus on pohja odotuksille
- Asiakaspalveluprosessin vaiheet
- Ulkoinen valmistautuminen
- Ensivaikutelma ratkaisee
- Millaisen ensivaikutelman annat?
- Ota selvää mitä asiakas haluaa
- Viisi askelta asiakkaan odotuksien ymmärtämiseen
- Vähän enemmän kuin odotit
- Mitä asiakkaalle jää mieleen?
- Vaativat asiakaspalvelutilanteet
- Vaativien tilanteiden käsittely
- Fyysinen uhka
- Huolehdi jaksamisestasi
- Asiakaspalautteen käsittely
- Kun asiakas on tyytymätön
- Kiitokset ja niiden käsittely
- Asiakaspalvelu muuttuvassa maailmassa
- Monikanavainen asiakaspalvelu
- Selkeä tavoite kanavasta riippumatta
- Kohtaaminen kasvotusten
- Asiakaspalvelu puhelimessa
- Sähköpostilla on merkitystä
- Hyvää palvelua live chatissä
- Asiakaspalvelu somessa
- Yrityksen asialla vai ei?
- 20 testikysymystä, jotka arvotaan kysymyspankista
NYT! Tutustumistarjous – syksy 2021
Tarjoamme kaikille Suomen kunnille Asiakaspalvelukoulutuksen seuraavasti:
25€ per opiskelija (+alv) (normaalihinta 39€ per opiskelija)
Yli 10 opiskelijaa, kysy edullista kokonaishinnoittelua!
Kampanja on voimassa 30.10.2021 asti.


Koulutuksesta sanottua
”Jos on kiinnostunut asiakaspalvelutyöstä, tästä koulutuksesta saa paljon hyvää tietoa! Nuorille erittäin hyvä tietopaketti.”
”Kurssit sisälsivät hyviä käytännön esimerkkejä, joihin minun oli helppo samaistua.”
”Kursseissa oli hyviä pointteja. Plussaa siitä, että koulutuksiin on mahdollista palata ja kerrata asioita.”
”Opin asiakaspalvelusta paljon muitakin puolia kuin pelkän ”käytännön” eli mitä kaikkea tapahtuu ennen ja jälkeen asiakaspalvelutilanteen.”
